ÎN 5 minute am salvat unui client
60 de mii de euro

Doar nu crezi că a plătit cele 5 minute

Prea mulți oameni cred că sfaturile
trebuie să fie obligatoriu gratuite

La un moment dat, Picasso se afla într-o cafenea și, din plictiseală, începe să „mâzgălească” o idee pe un șervețel. După ce își termină cafeaua, dă să plece și, în același timp, să mototolească și să arunce șervețelul. O doamnă de la masa vecină observă scena și, rapid, îi propune lui Picasso să îi cumpere șervețelul. Știi care a fost răspunsul lui Picasso la întrebarea:

„Cât costă desenul?”

 20.000 de dolari.

Doamna, extrem de surprinsă, cere explicații.

„- Domnule Picasso, dar ați stat 5 minute să faceți desenul! Cum puteți să îmi cereți 20.000 de dolari?”

„- Nu, doamnă! Au fost nevoie de 5 minute și alți 50 de ani de experiență ca să pot face acest desen atât de repede.”

O versiune similară a acestei povești ai auzit-o și de la creatoarea de logo-uri Paula Scher de la Pentagram care a creat logo-ul CityBank tot așa, pe un șervețel, la o discuție cu clientul final. Istorisirea este cunoscută și sub denumirea de „șervețelul de 1,5 milioane de dolari”.

Când oamenii au nevoie de strategie, cea mai mare piedică pe care o întâlnesc în accesarea ei este capitolul financiar.

De cele mai multe ori, strategia este un serviciu bazat pe valoarea produsului, și deci, costul ei nu poate fi direct relaționat cu timpul necesar conceptualizării acelei strategii. De ce? Pentru că o strategie bună poate să ne ia 3 ore și 20 de ani de experiență în peste 45 de industrii în care am avut ocazia să lucrăm.

Dacă ai o cifră de afaceri de 100.000 de euro, iar strategia noastră pe doi ani îți dublează această cifră, probabil că îți vom cere 25.000 de euro pentru ea.

Dacă vrei ca strategia ta să aibă efect peste un an, atunci trebuie să începi să investești în ea cel mai târziu săptămâna viitoare. Mai târziu ar putea fi prea târziu!

În exemplul de mai sus, pe lângă cei trei ani pe care tocmai i-ai pierdut ca timp, ai mai pierdut și trei ani cu o cifră de afaceri dublată sau triplată. Timpul nu știm să îl cuantificăm pentru tine, dar cei 25.000 de euro pe care i-ai plătit pentru o strategie coerentă, tocmai ți-au adus un plus de 300.000 de euro venit companiei tale.

Cei 25.000 de euro au avut un Return Of Investment (ROI), de peste 1000%. Să ne anunți, te rugăm frumos, dacă știi vreun fond de investiții sau bancă, sau orice alt instrument financiar, care oferă un astfel de randament. Te vom plăti noi pentru această informație.



E ca atunci când vrei să slăbești. Ca să ajungi la greutatea ideală peste 6 luni, trebuie să te apuci de treabă AZI! Pastilele minune sunt un panaceu care te vor face să te simți bine doar pe moment.

Cât costă Strategica?

Ne-am dori să fim extrem de transparenți cu tine, dar te rugăm să îți aduci aminte să ești doar un simplu vizitator pe site și că fiecare context este unul diferit. Vom încerca, totuși, să aducem claritate nevoii tale de a înțelege cum abordăm problema costului serviciilor noastre.

Vom încerca să îți răspundem la cât mai multe întrebări și să îți prezentăm condițiile minime care vor face colaborarea noastră extrem de fructuoasă de ambele părți.

Îmi permit să lucrez cu Strategica?

Răspunsul este în 90% din cazuri: DA! Pentru că, dacă există dorință deschidere și, mai ales, viziune antreprenorială potrivită, vom găsi întotdeauna soluții de colaborare.

Îmi permit să implementez acțiunile propuse de Strategica?

Aici, într-adevăr există niște teme de casă bugetare, pentru că putem să venim cu cele mai bune și ieftine soluții dacă tu nu îți permiți să le implementezi și să le promovezi. Vorbim, de obicei, de cinci bugete:

CELE

5

BUGETE

DE CARE AI NEVOIE

1

Bugetul operațional pentru dezvoltarea unui produs nou sau ajustarea unui produs vechi.

În 90% din cazuri reușim să facem în așa fel încât să nu fie nevoie de utilaje noi, de modificarea majoră a liniei de producție sau a procedurilor de furnizare a serviciilor. Mai exact, acest buget este legat de disponibilitatea ta de a consuma resurse pentru a crea acest produs (materie primă, experimente pentru materie primă, alocarea de angajați care să implementeze noile idei, etc).

2

Bugetul inițial de dezvoltare a instrumentelor noi

(un site, un packaging nou, o campanie creativă nouă, texte noi de site, etc.). Dimensiunea acestui buget este dată efectiv de contextul particular. Ne este imposibil să vedem un minim necesar înainte de a cunoaște toate detaliile.

3

Bugetul de promovare pe 6 luni

Aici îți putem da un reper exact minim, pentru că, din experiența noastră, sub o anumită sumă nu are rost să discutăm. Bugetul se calculează pe un minim de 100 de lei pe zi de cheltuit pentru promovare digitală (în 80% din cazuri va fi necesară) ceea ce înseamnă că e nevoie de un buget de aproximativ 4.500 de euro pentru 6 luni de promovare digitală (facebook, instagram, google, etc.). Știm să această sumă s-ar putea să nu existe în acest moment sau să faci greșeala să calculezi procentul pe care acest buget îl reprezintă din cifra ta de afaceri. Din păcate, e acel timp de investiție „de bun simț”, acel minim necesar de care e nevoie și pe care oricum tu ar trebui deja să îl cheltui, dacă ești conștient de faptul că vânzarea fără promovare și marketing nu există.

4

Bugetul de administrare a promovării

Trebuie să fii conștient că promovarea descrisă mai sus nu se întâmplă din neant. Cineva trebuie să o execute și, mai mult, să creeze cadrul optim pentru ca ea să aducă rezultate. Ce se întâmplă cu oamenii care ajung la tine pe site? Ce găsesc acolo? Cine le răspunde întrebărilor? Cine se ocupă de educarea lor pe toate mediile? Ce trebuie să facem ca să scădem costul promovării plătite pentru un client nou (cost de achiziție)? Toate acestea impun un set de acțiuni pe care cineva trebuie să le facă lunar împreună cu promovarea. Nu, nu poți să te ocupi tu, ca antreprenor, de acest lucru. Puțin probabil să ai deja în echipa ta un copywriter, un social media manager, un designer grafic, un specialist în marketing digital sau un strategist.  

5

Bugetul de oportunitate

Este acel buget care ne permite să ne folosim de situațiile speciale ce nu pot fi prevăzute în exercițiul de promovare. Noi îl mai numim „bugetul de căutat diamante”. Rolul acestui buget este de a profita de diferite contexte cu potențial extrem de mare de explozie de atenție la un cost scăzut (subiectele care se viralizează în câteva minute). Aici intră acțiuni de gherilă și momentum marketing (acel tip de promovare care trebuie făcut în următoarele 5 minute pentru ca el să aibă sens).

Când știi că ești pregătit cu adevărat să consumi strategie...

Îți dorești mai mult decât ce ai realizat deja!

E nevoie să fii supărat, nervos, frustrat pentru faptul că cifrele nu reflectă așteptările tale. Trebuie să înveți să canalizezi această energie și să o transformi într-una productivă, care să te ajute să muți munții din loc. Fraza cea mai tare pe care vrem să o auzim strigată în mintea ta este: „nu se poate să avem doar atâtea vânzări cu un asemenea produs bun!”. E foarte important să înțelegi că zicalele românești nu se aplică în antreprenoriat. În afaceri, „nemulțumitului NU i se ia darul”, ci, „nemulțumitului i se oferă succesul pe care îl merită, pentru că a ieșit din zona de confort a acceptării mediocrității.”

Înțelegi că poți fi ajutat!

Ai dobândit suficient de multă experiență antreprenorială astfel încât să știi că nu ești cel mai deștept pentru afacerea ta. O majoritate covârșitoare de antreprenori din România cred că ei, și doar ei, sunt cei mai potriviți pentru a-și crește afacerea. Principalul motiv pentru această situație este faptul că antreprenorii se îndrăgostesc mult prea tare de produsele/serviciile pe care le oferă și ajung să fie orbiți de această dragoste firească. E important să înțelegi că poți primi sfaturi bune și de la altcineva.

Ești pregătit de schimbare!

Familiaritatea cu care te-ai înconjurat s-ar putea să fie una dintre problemele companiei tale. Ca să obții rezultate pozitive într-un timp scurt, va trebui să schimbi modul de a face lucrurile. Ai observat deja că modul tău familiar de a-ți conduce business-ul te face nemulțumit de situația actuală. Cu impulsul potrivit dat la momentul potrivit, poți schimba locul călduț în care se scaldă afacerea ta, așa încât să ajungi în zona fierbinte de creștere și dezvoltare.

Ai găsit strategistul potrivit pentru tine!

Efectiv, nu există timpul necesar pentru ca un strategist să te convingă să ai încredere în el. Nu există niciun CV în lume, niciun site și niciun portofoliu de client care să îți ofere garanțiile necesare pentru ca tu să începi din neant să ai încredere în cineva care îți va schimba afacerea.

Sfaturile noastre:

 

  • Apelează la consultanții pe care prietenii tăi antreprenori i-au folosit deja. E important ca recomandările să vină de la oameni pe care tu îi admiri și în care ai încredere.
  • Apelează la consultanți pe care i-ai urmărit vreme îndelungată și vezi că au o anumită constanță (nu neapărat vechime) în a oferi sfaturi bune (în general, prin conținut pe social media – aici e foarte important să intuiești și să faci diferența dintre conținutul copiat de la alții și cel original. Încearcă să deslușești când e vorba de poleială de aburit antreprenorii sau experiență reală).

Notă: nu există niciun curs online care să te învețe să faci tu strategie. Așadar, economisește-ți banii și nu îi investi în lecții false de antreprenoriat.

 

  • În cel mai „rău caz”, folosește-ți intuiția (dacă înțelegi cât de prețioasă este pentru tine). Dacă de la prima întâlnire nu simți impulsul de a face ce spune consultantul în strategie, înseamnă că persoana/compania respectivă nu este potrivită pentru tine. Nu uita, prima întâlnire nu are rol de interviu, ci de analizat ad-hoc cum se comportă consultantul în încercarea de a te ajuta. Îți oferă suficiente argumente când îți propune un potențial curs de acțiune? Te convinge prin detalii de execuție particulare? Sau vorbește la modul general și nu îți poți da seama dacă sfaturile lui se aplică și în cazul tău?